پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

تلفن همراه

  • ۸۵۵

شبکهٔ کاربران تلفن‌های همراه، از گسترده‌ترین شبکه‌های ارتباطی است. کاربران این شبکه می‌توانند با یکدیگر تماس‌های صوتی، تصویری و متنی داشته و برای یکدیگر فایل‌های چندرسانه‌ای ارسال نمایند.

اطلاعات تبادل شده در این شبکه با توجه به گستردگی کاربران و فراگیری جغرافیایی، از اهمیت بیسار بالایی برخوردار است. ازاین‌جهت، شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ خدمات در این زمینه - که از آن‌ها به «اپراتور» تعبیر می‌شود - داده‌های ذی‌قیمتی را از کاربران خود در اختیاردارند.

همچنین، اپراتور با توجه به مدیریتی که بر شیوهٔ استفادهٔ کاربران، سیاست توزیع سیم‌کارت، نوع خدمات، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دارد، می‌تواند بر عملکرد کاربرانش تأثیر بگذارد.

استفاده از اطلاعات کاربران این شبکه، مانند اطلاعات خصوصی ثبت‌شده در اپراتورها، شماره تلفن، محتوای ارسالی و دریافتی، شخصیت شناسی ارتباطی، کشف شماره تلفن نزدیکان، اقوام و همکاران و... در جریان سازی‌های گوناگون، مانند کودتا و براندازی مورداستفادهٔ دشمنان قرار می‌گیرد. این سوءاستفاده در دو فتنهٔ سال‌های 1378 و 1388 ش در جمهوری اسلامی ایران، مورداستفادهٔ فراوانی قرار گرفت.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات