-
۱۷۲۰
مجریان فضای مجازی، تحت تدابیر حوزه مدیران و مطابق با سیاستهای کلی حاکمان، اقدام به تولید سختافزار، نرمافزار، محتوا و طراحی خدمات میکنند. سیاستهای مدون طراحان و مالکان فضای مجازی (شبکهٔ عنکبوتی)، برای اِعمال و اجرا، نیازمند مجریانی توانمند و متبحر در فناوری اطلاعات و ارتباطات است. مالکان موتورهای جستجو، سرویس ایمیل، شبکههای اجتماعی، تولیدکنندگان بازی، سختافزار و نرمافزار، گردانندگان تارنماهای معروف و مشهور جهان، مدیران شرکتهای تولید پویانمایی، فیلم و... همگی مجریان طراحیهای مالکان و مدیران فضای مجازی میباشند. تعداد این شرکتها زیاد است اما میتوان مهمترین شرکتهای فعال در این عرصه را بدین شکل معرفی کرد:
1- شرکتهای تولید و توزیعکننده محتوا
برچسب ها:
آلفابت,
آمازون,
الکترونیک آرتز,
اپل,
بانک آمِر و اینتل,
تایم وارنر,
تِنسِنت,
سونی کورپوریشن,
سیسکو,
شرکتهای تولید سختافزار و نرمافزار,
لاول مک آدامز,
لری پیج و سرگی برین,
مایکروسافت,
مجریان فضای مجازی,
مسدود کردن توئیتر,
نشنال امیوزمنت,
والت دیزنی,
ورایزن کامیونیکیشنز,
کام کَست کورپوریشن,