پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

دادستان کل کشور : حرکت مسئولان در مدیریت فضای مجازی کند است/ لزوم راه اندازی شبکه فضای مجازی ملی

  • ۱۱۵۱

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه حرکت مسئولان اجرایی در رابطه با مدیریت فضای مجازی کند است، گفت: پرونده های جرائم فضای مجازی بسیار است و در هر هفته تعداد زیادی از شبکه ها فیلتر و بسته می شود.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری امروز (3 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دادستان ها باید به دنبال احقاق حقوق عامه مردم باشند و مردم استان خراسان جنوبی هر چه در جهت کاهش دعاوی تلاش کنند به نفع خودشان و قوه قضاییه است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی یکی از خطرات بزرگی است که جامعه را تهدید می کند که به صورت رها شده در اختیار دشمن است، افزود: مقام معظم رهبری مکررا بر مدیریت فضای مجازی تاکید کرده اند البته مسئولان دولتی و اجرایی به دنبال آن هستند.

 

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه متاسفانه حرکت مسئولان اجرایی در رابطه با مدیریت فضای مجازی کند است، گفت: با شتابی که دشمن در این زمینه دارد و نسل جوان را تهدید می کند متناسب با آن حرکت انجام نمی شود.

 

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: ما دز شورای عالی فضای مجازی و ملاقات های دیگر تلاش می کنیم این سرعت بیشتر شود و از همه مسئولان و ریاست جمهوری (رئیس شورای عالی فضای مجازی) درخواست می شود به این دغدغه رهبری و مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب های فضای مجازی باید مدیریت آن بیشتر شود، گفت: تنها راه آن ایجاد یک فضای مجازی ملی است که مدیریت آن را نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد البته از امکانات و فناوری های دیگران هم می توان در کنار این مهم استفاده کرد.

 

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه مهم محتوای فضای مجازی است و باید بیشتر به آن پرداخته شود، افزود: پرونده های جرائم فضای مجازی بسیار است و در هر هفته تعداد زیادی از شبکه ها فیلتر و بسته می شود اما کار اساسی این است که فضای مجازی را خودمان مدیریت کنیم.

 

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: مسائلی که در حوزه پول و اعتبار است دادستان کل کشور به عنوان عضو شورای پول و اعتبار دنبال می کند اما مسائل باید از طریق کانال خودش به رئیس بانک مرکزی داده شود و او در جلسات آن را مطرح می کند تا به نتیجه برسد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات