-
۱۱۲۰
مسیر مطلب در پایگاه مرشدخان : مبانی امامین انقلاب درباره رسانه ← امام خمینی (ره) و رسانه های نوین ← مقدمه
انسان در عصر کنونی با یک نگاه به پیرامون خود درخواهد یافت که وجود ابزارهای ارتباطی نوظهور تا چه اندازه با زندگی روزمره افراد ارتباط تنگاتنگی پیدا کرده است. ابزارهای نوین بهویژه، ابزارهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اثرات فراوانی را بر کشور ما درزمینهٔ فردی و اجتماعی داشته و دارد. با دقت در نحوه تعامل مسئولان، نخبگان و عموم مردم با فناوریهای نوین ارتباطی، این سؤال مطرح میشود که نوع مواجهه (پذیرش، توسعه و بهکارگیری) فناوریهای نوین ارتباطی بر اساس اصول و مبانیای خاصی عمل میشود. به نظر میرسد در این زمینه دو سؤال مهم وجود دارد: آیا برای مواجهه با فناوری و یا رسانه، اساساً مبنایی وجود دارد؟ در بین مبانی موجود بر اساس کدام مبانی عمل میشود؟
با توجه به اینکه، پایههای انقلاب اسلامی بهوسیله امام خمینی (رحمهالله) بر اساس اصول و ضوابطی تنظیم شده است که برگرفته از اسلام ناب محمدی (صلیالله علیه و آله) است، میتوان به اهمیت یادگیری و بهکارگیری مبانی و اصول امام (رحمهالله) در برخورد با ابزارهای نوین رسانهای پی برد.
مبانی مقام معظم رهبری درباره رسانه
مبانی امام خمینی(ره) درباره رسانه
اهمیت و ارزش اطلاعات
چگونه فعالیت در سرویسهای وابسته به دشمن موجب تقویت اقتصادی آنان میشود؟
گوشیها اطلاعات شما را منتقل میکنند حتی اگر خاموش باشند!
رفتار خصمانه فیسبوک و اینستاگرام با کاربران ایرانی
سرقت هدفمند اطلاعات ایرانی ها و درآمدزایی با محرمانه ها توسط تلگرام
حجت الاسلام کهوند : بینش واقعبینانه مسئولین به حقایق رسانهها از فعالیت ناسالم جلوگیری میکند/ ترویج سواد رسانه، نقض غرض حاکمان رسانه است
تعریف فضای مجازی
مصاحبه با کارشناس فضای مجازی : حجت الاسلام محمد کهوند
اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ بلکراک
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ گروه ونگارد
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛کپیتال گروپ
شبکه ملی اطلاعات چیست و چه کاربردی دارد؟
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛مورگان استنلی